Balkanreis 2015 Jajce Bosnie en Herzevogina

14 juni 2015 - Jajce, Bosnië en Herzegovina

11 en 12 juni 012Woensdag 10 juni een vrije dag, mooi de gelegenheid om een wandeling te maken. Naast de camping een mooi meer en daaraan verbonden watervallen en leuke huisjes. Op het meer de gelegenheid om je te vermaken, tredboten en nog wat meer watersport. We gingen even tanken en het plaatsje Jajce bezoeken. Dat viel erg tegen wel een mooie waterval en een vesting bovenop de berg. Dus al met al een lekkere rustige  dag.                                                                                 11 en 12 juni 005  Donderdag 11 juni de reis schiet nu op, we gaan naar de laatste camping van onze Balkan reis. We gaan weer terug naar Kroatië  (Korenca), op de camping Borje. Nog steeds warm, dus een plaatsje onder de bomen uit de zon. Het terrein is erg heuvelachtig, dus je hebt veel moeite om de caravan recht te zetten. Wij zijn hier al 2 x geweest op deze camping, dus weten al hoe het in elkaar steekt. 's-avonds met z'n achten lekker in het restaurant gegeten. 11 en 12 juni 024 Vrijdag  12 juni, onze laatste vrije dag en 's-avonds het afscheidsdiner.

We zitten hier 12 kilometer van de bekende Plitvice meren Als je hier bent, mag je dat natuurlijk net missen. (Voor ons al de 3de keer).  's-morgens met de pendelbus van half elf naar de meren van de camping en om 17.30 uur weer teruggaan. Een prachtige wandeling in de natuur, langs de watervallen en de hoge en lage meren. Er zijn hier 3 niveaus onder elkaar. De wandeling duurt 5 uur, voornamelijk over vlonders. 11 en 12 juni 045We begonnen bij de hoge meren, eerst met een treintje naar boven en dan lopend naar beneden, Dat loopt wat makkelijker dan naar boven lopen. Over één van de meren maakten we een boottochtje, om zo weer verder te gaan. Dan is het inmiddels tijd om de bus weer op te zoeken. Bij thuiskomst snel douchen en om 7 uur alweer het afscheidsdiner. Voor de reisleiding had ik wat geld opgehaald als bedankje. 11 en 12 juni 054Andere jaren werd er vaak een feest gegeven met sketchjes en werd er gezongen, maar niemand in de groep wilde iets doen. Dus zelf maar een verhaal in elkaar gedraaid en het voorgedragen en het geld overhandigd, het geld zat in ballonnen verstopt. Na het diner van iedereen afscheid genomen en de volgende morgen vertrok iedereen met een andere bestemming. Nu weer samen verder.  11 en 12 juni 058