Balkanreis 2015

17 mei 2015 - Siófok, Hongarije

Inmiddels is iedereen aangekomen in Siofok op Camping Aranypart. Om half 3 kwamen de laatsten aan en om 4 uur hadden we ons welkomstborrel. Tevens werd de route doorgenomen voor de volgende etappe naar Servie. De leiding (Peter en Marjan) vertelde dat we 's-avonds het welkomsdiner zouden krijgen en het voor de leiding tevens het afscheidsdiner zou zijn Marjan is ziek en ze zijn al naar de dokter en ziekenhuis geweest, daar werd geadviseerd om zo spoedig mogelijk naar Nederland te gaan en daar naar het ziekenhuis. Daar is de behandeling veel beter werd gezegd. Zo moet er een nieuwe leiding worden geregeld, dat is inmiddels gebeurd maar de feestdagen je caravan uit de stalling halen en je voor te bereiden, caravan laden en zo meer dat valt niet mee. Zo plotseling moet je op reis. Zaterdagmidddag om 12 uur vertrokken ze uit Nederland en hopen dinsdag in Servie te zijn waar wij al maandag heen gaan. Evengoed hebben we een gezellige avond gehad, lekker eten en live muziek. Hongaars eten, heel smakelijk en ieder een halve liter wijn. De zondag verliep rustig 's-morgens om half tien vertrokken Peter en Marjan naar huis. Wij bleven bij de caravan en genoten van de heerlijke zon. De boel moest weer worden ingepakt om te vertrekken naar Sremska Mitrovica, dat ligt ten westen van Belgrado. We reizen hier vanuit Siofok (Hongarije)oostwaarts naar Szekszárd, daarna naar beneden door Kroatie en dan Servie binnen. 16 en 17 mei 2015 003De rit is ongeveer 400 kilometer. Dit is de langste route van de vakantie. Het is niet alleen autobahn dus we zullen niet zo opschieten, ook mag je met de caravan niet harder dan 80 kilometer per uur  op de snelweg en 70 kilometere op de provinciale weg. De voorspelling voor het weer is nog goed dus dat zal wel gezellig rijden. De reis gaat dus nu echt beginnen en we verplaatsen ons naar de eerste lokatie.