Balkanreis 2015 Mostar Bosnie en Herzegovina

7 juni 2015 - Mostar, Bosnië en Herzegovina

4 juni Blagaj Mostar 002Een vrije dag vanuit de camping een ritje, de camping uit en ongeveer 3 kilometer dan hield de weg op, en waren er hoge rotsen. Hier ontspringt de rivier Buna, het is een bron die uit de grot komt. Hier staat een klooster (islamitisch), deze bezocht schoenen uit, een sluier over het hoofd en een omslagdoek als rok, zowel voor de vrouwen als de mannen. Hier kon je zien hoe hier werd geleefd. Aparte ruimten om je te wassen voor je het klooster in gaat. Bij het begin van de rivier allemaal leuke restaurantjes aan het water.4 juni Blagaj Mostar 006 Op de toegangsweg veel kraampjes met allerlei prullaria en kost ook bijna niets. Morgen door naar Sarajevo, een rit van ongeveer 130 kilometer. Er wordt gewaarschuwd voor zakkenrollers en diefstal, ook bedelaars. Er is al veel contact met Nederland geweest en is geregeld dat er bewaking is 's-nachts op de camping. We hebben tijdens onze reis al verschillende mensen gesproken die zijn beroofd of autoruiten ingeslagen. We zijn er op geattendeerd en hopen dat het ons niet gebeurd. 4 juni Blagaj Mostar 011De excursie van zaterdag gaat niet door en is verschoven naar zondag, omdat de Paus in Sarajevo is. Alles is afgesloten en je kunt de stad niet in met de bus.  's-avonds zijn we nog teruggegaan naar de bron (Vrelo), waar we 's-morgens zijn geweest en hebben er heerlijk een 5 gangen menu gegeten met 22 mensen.4 juni Blagaj Mostar 018

1. Yvette scheerman:
    7 juni 2015
    Ha,ha, wat een leuke foto!!!