Balkanreis 2015 Mostar - Bosnie en Herzegovina

3 juni 2015 - Mostar, Bosnië en Herzegovina

3 juni 2015 Mostar 011Met eigen vervoer vandaag (3 juni) naar de oude stad van Mostar. We reden met elkaar mee en waren al vroeg op de plaats van bestemming. De gids stond al klaar en liepen door het drukke Mostar. Overal souvenierwinkels, met alle mogelijke rommel. Het koste ook niets. Bij de bekende brug, deze is in de Balkanoorlog totaal verwoest, maar is weer in de oude glorie terug. We zien nog wel veel vernielde gebouwen in de stad. Dit moet allemaal nog worden hersteld, maar hier is veel geld voor nodig. Hier werden de foto's gemaakt ook van de groep met de brug op de achtergrond. Op de brug stonden wat jongelui, die voor geld van de brug afspringen in het ijskoude water, dat gebeurd nu wel met duikerpakken.3 juni 2015 Mostar 027 Het is vandaag 37 graden en het water is een graad of 8. Dit houdt in als je in het water komt er zo'n afkoeling is dat je er een hartstilstand van kan krijgen. Daarna naar het Turkse huis, hier zie hoe de mensen leven, schoenen uit en bekeken de zomerkamer, buiten onder een afdak. De mooie herenkamer, waar alleen de mannen mogen komen. We dronken de Turkse koffie, goed heet, dat betekent dat je welkom bent. Als de koffie koud is ben je niet welkom en kun je beter vertrekken, ook bezochten we de moskee, schoenen uit. Interessant om te weten hoe het een en ander in elkaar zit.3 juni 2015 Mostar 036 De koran werd uitgelegd. De straatjes bestaan uit allemaal losse keitjes die in het beton zijn gelegd en het is spiegelglad. Met z'n achten hebben we hierna nog een warme lunch genomen, ontzettend veel vlees en vis. 3 juni 2015 Mostar 045Het waren schotels voor 4 personen, maar je had eigenlijk genoeg met z;n achten. De warme auto weer opgezocht en naar de camping gereden (ongeveer 10 kilometer. ook op de camping snikheet.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade