Balkanreis 2015

9 mei 2015 - Klosterneuburg, Oostenrijk

Balkan reis 001Dit  jaar gaat onze reis naar de Balkan. We starten volgende week zaterdag in Hongarije, aan het Baltonmeer in de plaats Siofok. Eerst moeten we nog naar Hongarije gaan. Naar Wertheim/Bettingen, niet zover van Würzburg. Een rustige weg en prima weer om te rijden, de volgende dag nemen we meteen maar een rustdag en verkennen de omgeving en brengen een bezoek aan de Outlet Balkan reis 006Village. (Dat kost altijd weer geld). We staan aan de rivier de Main, Veel passagierschepen gaan voorbij vooral s'avonds. De ene boot nog groter dan de andere. Daarna naar Bad Füssing niet zover van Passau en 4 kilometer van de Oostenrijkse grens. Het is een kurcamping met therminaal baden, alles ziet er keurig uit, de deuren van de sanitaire gebouwen moeten worden geopend met een elektronische sleutel, alles is namelijk verwarmd.  Hierna gingen we naar Klosterneuburg, dat ligt 14 kilometer vanaf Wenen. Ook deze reisdag mooi weer en een rustige weg. Een mooie camping. Direct uit de camping loop je de stad in, met een prachtige stiftkerk. Station en busstation voor de deur. Dus morgen gaan we naar Wenen.

Balkan reis 010