Balkanreis 2015

19 mei 2015 - Sremska Mitrovica, Servië

18 en 19 mei 2015 020Vanmorgen om 8 uur vertrokken de eerste medereizigers al om naar Servie te gaan.Wij fristen ons nog wat op en bakte broodjes en dronken daarna nog koffie. Allereerst de prrovinciale weg die erg slecht was net een lappen deken met veel verstelstukken. Daarna autobahn en provincialeweg. Bij de grens chagereinige dounaners. Kroatie met de autobahn waar geen auto op reed, konden daar dus lekker opschieten. Bij de grens van Servie weer precies hetzelfde, Paspoortencontrole en stempel erin. De autobahn van Servie was erg slecht je kon er niet doorrijden. Om een uur of 3 kwamen we aan op Camping Zasavica in  Sremska Mitrovica, alleraardigst ontvangen. Echter we moesten met 3 caravans op een plek staan, want morgen komen er nog twee groepen één van 25 caravans van de ACSI (de Griekenland reis) en 15 caravans van de Nederlandse Kamper Club, 18 en 19 mei 2015 037dus dat wordt wel een drukte. De eigenaar was er zeer mee aan. We kregen een glaasje slimovics, er kwamen 3 auto's aan met daarin muziekanten die een lekker "moppie" speelden, na 10 minuten vertrokken ze weer, maar wel erg leuk. Morgen kunnen we een boottocht maken in het natuurgebied waar we staan. Er schijnen bevers, otters, prairie os en de Balkan ezel, vissen te zijn en nog veel meer we zullen zien. Vanmorgen  Dinsdag 19 mei, vanmorgen om half 10 vertrokken wij naar het natuurgebied, ongeveer 300 meter lopen vanuit de camping. Daar kregen we uitleg van het gebied, dat door de Nederlandse regering wordt gesponsord. Hier werd het een en ander uitgelegd over het gebied. Met de fluisterboot door de rivier, we zagen ooievaars en  slangen in het water en gingen 20 minuten heen en 20 terug. Hierna nog een wandeling voor de liefhebbers in het gebied en kwamen bij de ezels, zwarte varkens en zo meer., vele hadden "' jonkies'". 18 en 19 mei 2015 042Daarna weer terug naar de camping, na de lunch nog even met de auto naar Scremska Mitrovica. Het was erg warm (33 graden), en eigenlijk moet je niet midden op de dag naar de stad. Teruggekomen op de camping was de nieuwe reisleiding gearriveerd en hebben kennis gemaakt, zo moeten we weer even wennen. Om half 5 een meeting om elkaar te leren kennen, en te bekijken wat we al zo wisten van de reis. Een andere leiding geeft toch weer een andere kijk op de reis.18 en 19 mei 2015 047 Borreluurtje en met heerlijke hapjes. De andere groepen zijn ook aangekomen en het is een drukte van jewelste 54 equipes en 42 plaatsen. Na het avondeten begon het te onweren (wat niet de voorspelling was), inmiddels is het weer droog. Morgen gaan we weer om half negen op stap de staat de bus klaar voor de excursie naar Beograd.18 en 19 mei 2015 054

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade