Balkanreis 2015 Dubrovnik/Mostar

3 juni 2015 - Mostar, Bosnië en Herzegovina

1 en 2 juni 2015 009Een vrije dag. Wandelend langs de zee, strand en genoten van de mooie Kroatische kust met prima weer. Einde van de middag weer de routebespreking voor de reis van 2 juni naar Mostar in Bosnie en Herzogovina. Na de bespreking, met z'n allen pannenkoeken gebakken, iedereen bakte voor zich in de kring met gastoestellen op de tafeltjes. Ook kwam Elise van de ACSI langs, zij was bezig een nieuwe reis uit te zetten voor het volgende jaar. Deze reis gaat naar Kroatië en gaat een deel langs de kust als met cruise-schip. Zij at gezellig mee van de pannenkoeken. Iedereen was er weer klaar voor om door te reizen vanuit Kroatië naar Bosnie en Herzogovina, naar een camping in Mostar.1 en 2 juni 2015 010 Weer een prachtige rit langs de kust van Kroatië, vanaf de camping door het havengebied weer naar de grote brug, met een flinke klim naar boven.  Daarna verlieten we even Kroatië om Bosnie in te gaan. Bosnie heeft namelijk een kuststrookje van 14 kilometer lang en daarna weer Kroatië in. Na een kilometer of 10 gingen we weer landinwaarts. Bij Metkovic gingen we Bosnie en Herzogovina binnen. Velen stopten even om wat boodschappen te doen.1 en 2 juni 2015 024 Wij hielden een stop bij Pocitelji, hier stond op de berg nog een ruine van een kasteel en een Moskee. In dit land is 80% islamiet (Turks). Rond het middaguur na 150 Kilometer bereikten we Mostar. Het was er 32 graden, dus alles maar rustig aan. Onder de luifel zitten en niet bewegen. Na het avondeten hebben we met een aantal reisgenoten nog een spelletje Jeu de Boules gedaan. Morgen met eigen vervoer naar de oude stad Mostar, waar de bekende brug staat die is verwoest in de Balkanoorlog.